منو
سبد خرید

سرویس و نگهداری آسانسور

اهمیت سرویس و نگهداری آسانسور در تهران

سرویس و نگهداری آسانسور پس از نصب و راه اندازی آسانسور از موارد مهم خدمات آسانسور در تهران است. یکی از مهمترین دلایل اهمیت سرویس و نگهداری آسانسور در تهران توجه به ایمنی بیشتر و سلامت جان مسافران آن است. بطوریکه در حال حاضر تقریبا تمامی ساختمان‌های 3 طبقه به بالا به استفاده از آسانسور ملزم هستند، طبیعتا وجود یک وسیله‌ی برقی نیاز به نگهداری همچنین تعمیر دارد. فروشگاه اینترنتی سپهر آسانبر آتیه در مورد سرویس و نگهداری همچنین بازه ی زمانی آن صحبت می‌کند تا اطلاعات مختصری به شما خوانندگان گرامی ارائه دهد. بطوریکه در سالیان قبل عدم بی توجهی به این موضوع مسبب بروز خطر شده و چندین نفر جان خود را از دست داده اند. پس از پیگیری این حوادث متوجه شده اند این اتفاقات رابطه مستقیمی با سرویس و نگهداری آسانسور دارد. با توجه به این خسارات، اجباری شدن سرویس و نگهداری آسانسور در تهران به صورت ماهیانه بصورت قانونی وضع شد که لزوما از طریق یک شرکت معتبر انجام گیرد.

از موارد دیگر جهت اهمیت سرویس و نگهداری آسانسور این است که تمام دستگاه‌ها و سیستمهای مکانیکی یا الکتریکی که به طور مداوم مورد استفاده قرار می‌گیرند باید مورد بازبینی و یا بازرسی ماهیانه قرار گیرد و با تشخیص به موقع مشکل و عیب یابی فنی دستگاه می توان از خرابی دستگاه جلوگیری کرد. همچنین با انجام این کار معمولا با تعویض یک قطعه فرسوده، علاوه بر ایمنی از بروز هزینه‌های بیشتر نیز جلوگیری شده و نهایتا طول عمر بالابر را افزایش می‌دهد. تعمیر به موقع آسانسور توسط افراد ماهر یا آموزش دیده، بررسی قطعات همچنین نظارت کلی بر عملکرد آن را سرویس و نگهداری آسانسور گویند. از لحاظ قانونی و فنی هر بالابری بایستی ماهیانه توسط استادکار ماهر و مجرب سرویس شود.

سرویسکار آسانسور ، شخصی است که با دانش و تجربه کافی در زمینه سرویس و نگهداری آسانسور، ماهانه این امر را بر عهده می گیرد. بهتر است از سرویسکار غیرشرکتی در این موارد استفاده نشود چراکه شرکتهای معتبر با عقد قرارداد می‌توانند این مسئولیت را مطمئن تر برعهده بگیرند. همچنین در صورت بروز مشکل یا حادثه ای به راحتی می توانید از طریق قانونی پیگیری کنید.

هزینه سرویس آسانسور به چه صورت محاسبه می‌شود؟

 بعضی افراد هزینه سرویس و نگهداری آسانسور ماهانه را بیهوده می‌پندارند درصورتیکه این هزینه ناشی از بروز ضررهای مالی/جانی در آینده جلوگیری می کند. به عنوان مثال: چک کردن سیم بکسل در بالابر، چنانچه این قطعه دچار مشکل شده باشد و نیاز به تعمیر داشته باشد، اگر به موقع تعویض با تعمیر نگردد، موجب آسیب رساندن به فلکه‌های کششی در بالابر می شود و نهایتا موجب پوسیدگی و پاره شدن سیم می‌شود. نهایتا باعث سقوط می‌شود. در نهایت خسارتهای مالی/جانی به وجود می‌آورد. بنابراین هزینه سرویس و نگهداری آسانسور ماهانه هزینه ای درست و بجایی است.

هزینه سرویس آسانسور ماهانه هر سال از  سندیکای آسانسور  و بر اساس تعداد طبقات ، ظرفیت داخلی آسانسور ، نوع درب کابین و ... تعیین می گردد. طبق قرارداد در برخی موارد مبلغ هزینه یکساله سرویس آسانسور و اغلب بصورت ماهیانه از مشتری اخذ می‌شود. در صورت تعویض قطعه، هزینه آن بصورت جداگانه محاسبه می‌شود. جهت دریافت بیشتر در مورد اطلاعات هزینه سرویس آسانسور با تیم پشتیبانی ما تماس بگیرید.

مراحل سرویس و نگهداری آسانسور:

  • سرویس موتورخانه
  • نظارت بر عملکرد موتورها
  • بررسی چاهک آسانسور
  • سرویس کابین آسانسور
  • نظارت بر عملکرد درب‌های هر طبقه

سرویس و نگهداری موتورخانه: هسته مرکزی آسانسور موتور خانه است که عملکرد درست و دقیق آن بسیار مهم است به همین دلیل سرویس و نگهداری از موتورخانه ضروری‌ترین همچنین پرهزینه‌ترین قسمت در قطعات یک آسانسور است.

سرویس و نگهداری چاهک : چاهک آسانسور قسمتی است که کابین و بخشی از اجزای موتور در آن قرار دارد به این دلیل نیاز به بررسی و نظارت بالایی دارد.

سرویس و نگهداری کابین: سیستم کابین آسانسور بسیار پیچیده و خاص می‌باشد به طوریکه اختلال در هر یک از بخش‌های آن باعث اختلال در دیگر بخش‌ها می‌شود.

سرویس و نگهداری درب ها: درب آسانسور جزء قسمت‌هایی است که بیشترین آمار خرابی را دارند در نتیجه توجه به سرویس و نگهداری این قسمت بسیار ضروری است.

بازه ی زمانی سرویس آسانسور:

  • سرویس ماهیانه
  • سه ماه یکبار
  • هر سال یکبار

 

سرویس آسانسورمشکلات احتمالی که هنگام سرویس و نگهداری آسانسور باید به آنها دقت شود:

  • ولتاژ برق
  • مقدار ارتفاع
  • اندازه ی سرعت
  • کنترل درب‌ها
  • تعیین ظرفیت
  • مکان قرارگیری بالابر

جهت سرویس آسانسور بصورت بهینه چه مواردی را باید بررسیکرد:

  1. تغییرات ناگهانی در ولتاژ: قطع شدن پیاپی برق و افت فشار برق باعث می شود که قطعاتی از دستگاه خراب و دچار مشکل گردد، در این صورت نیاز به یک بررسی و سرویس کامل دارد، تا بتواند به کارایی مطلوب برسد.

  2. توجه به ظرفیت کابین: هر بالابر دارای ظرفیت مشخصی است که گاهی استفاده بیش از حد ظرفیت ممکن است باعث بروز مشکل می گردد.

  3. جلوگیری از فشار به درب‌ها

  4. تعویض قطعات فرسوده

  5. بکارگیری از تجهیزات با کیفیت و ایمن

  6. قرارداد با یک شرکت معتبر جهت سرویس آسانسور ماهیانه

سرویسکاران جهت سرویس باید با تجهیزات کارشناسانه کلیه موارد را چک کنند. تجهیزاتی که برای این امر مورد نیاز است: فشارسنج، مولتی متر، آمپرمتر و سایر تجهیزات تخصصی مرتبط همچنین کارشناس مربوطه باید سیم کشی برق، جعبه های کنترل و مدارهای الکتریکی را با این دستگاه ها مورد آزمایش قرار دهد.

مزیت سرویس و نگهداری آسانسور بر تعمیر و یا تعویض قطعات

باید به این مورد توجه داشته باشیم تمام دستگاهها و سیستمهای مکانیکی یا الکتریکی که به طور مداوم از آن استفاده می گردد باید مورد بازبینی، بازرسی ماهیانه قرار گیرد، لذا با تشخیص به موقع مشکل و عیب یابی فنی دستگاه می‌توان از خرابی دستگاه جلوگیری کرد. از‌آنجاکه آسانسورها بطور مداوم در حال استفاده هستند، در سرویس آسانسور تمام قسمتهای مختلف آن بررسی می‌شود و با توجه به چگونگی عملکرد آن از سالم بودن سیستم آگاه می شوند.

با توجه به مطالب مذکور به این اهم پی می‌بریم که سرویس و نگهداری آسانسور قبل از خراب شدن مقرون به صرفه تر است. چنانچه اگر  بصورت دوره ای داشته باشیم، بالابر کمتر دچار اشکال و نقض می‌شود. با بررسی‌های ماهیانه از بوجود آمدن ضررهای مالی و جانی جبران ناپذیر جلوگیری خواهد شد.

نگهداری و سرویس آسانسور به دو صورت انجام می گیرد:
  • PM
  • EM

معنای PM در سرویس و نگهداری آسانسور :

شرکت طرف قرارداد متعهد می شود که به صورت ماهانه سرویسکار متخصص خود را برای سرویس آسانسور ماهیانه به محل مورد نظر اعزام کند. نیروی اعزام شده به محل، تمام قطعات آسانسور را بازرسی می کند همچنین مشکلات آن را برطرف می‌کند. در صورت وجود نقضی در قطعات قبل از بوجود آمدن مشکل جدی همچنین آسیب دیدن قطعات دیگر آن را تعمیر می‌کند. این کار باعث طولانی تر شدن عمر آن می گردد.

معنای EM در سرویس و نگهداری آسانسور :

هنگام خراب شدن بالابر در صورت نداشتن قرارداد شما با یکی از شرکتهای معتبر و یا با یک سرویسکار تماس می‌گیرید. تعمیرکار مورد نظر بعد از مشخص کردن مشکل آن را برطرف می کند. یعنی به طور موردی رفع خرابی صورت می گیرد. این روش بگونه ای است که ممکن است دوباره دچار مشکل شود و یا ممکن است به قطعات دیگر آسیب وارد شود.

آیا بیمه در قبال نداشتن قرارداد سرویس آسانسور ماهانه ، مسئولیتی را به عهده می گیرد؟

بیمه زمانی که فردی دچار حادثه شود ممکن است برای جبران خسارتهای مالی خدماتی انجام دهد که تا‌حدودی جبران خسارت فرد آسیب دیده شود. این حوادث بدلیل عدم ایمنی آسانسورها کم نیستند. حتی اگر بالابر ساختمانی بیمه شده باشد در صورت نداشتن قرارداد اگر حادثه ای رخ دهد بیمه هیچ گونه مسئولیتی را قبول نمی کند.
پس بنابراین در صورت عدم قرارداد سرویس و نگهداری آسانسور با یک شرکت معتبر بیمه در مقابل زیان‌های وارد شده به هیچ وجه پاسخگو نمی باشد.

با داشتن یک سرویسکار مجرب و فنی جهت سرویس آسانسور، می‌توان از بوجود آمدن حادثه جلوگیری کرد به عنوان مثال: بعضی از افراد ناشی سیستم شما را پل می‌کنند. (پل کردن به حالتی می‌گویند که یک قطعه سیم کوتاه به دو سر یکی از قطعات مدار بسته و اتصالی کوتاه ایجاد می‌کند.) این کار ممکن است خطرات جبران ناپذیری را بوجود آورد. شما تنها یک شماره از آنها دارید و کسی جوابگوی شما نخواهد بود. ولی افرادی که در استخدام شرکتی معتبر هستند در صورت بروز مشکل موظف هستند تمامی مشکلات را رفع کنند.

سرویس آسانسور در تهران:

شرکت سپهر آسانبر آتیه با دارا بودن کادری متخصص و کارآزموده خدمات آسانسور در تهران را به بهترین شکل در اختیار مشتریان قرار می دهد. بطوریکه با انعقاد یک قرارداد سرویس و نگهداری آسانسور ماهانه و بیمه آن، بر اساس چک لیست ارائه شده سندیکای آسانسور و پله‌برقی ایران، تمامی خدمات سرویس و نگهداری آسانسور در تهران را برای کاربران عزیز ارائه می‌نماید.